Din 2012

Ca multe alte realizari din 2012 aceasta este una dintre ele si sunt mandra🙂

Voluntarul lunii aprilie 2012
26-04-2012
Cum am ajuns să fiu voluntar?

Asta e partea surprinzătoare….nici nu mă aşteptam, aş putea să povestesc şi să nu mai termin dar nu aş vrea să plictisesc! Cred că eram aşteptată aici. Îmi căutam un loc şi l-am găsit imediat. A fost pur şi simplu un destin, soarta, chiar nu ştiu cum să descriu, eram într-o stare aiurea, mă simţeam fără sens şi deodată o prietenă a venit cu broşuri şi cu un munte de informaţii şi îmi zic: “Vreau şi eu” şi de atunci am devenit voluntar.

Nu aş putea să renunţ, am venit un copil mic într-un corp de copil mare… aici am crescut şi tot timpul petrecut aici e un timp câştigat, un timp care mă ajută să cresc din ce în ce mai mult. Mă ajută să mă dezvolt şi să vreau întotdeauna mai mult de la mine, mă face să îmi doresc să pot oferi tuturor din toate informaţiile pe care le învăţ şi pe care le consolidez pe zi ce trece. Aici am prieteni şi pot spune că sunt atât de învăţată cu ei că nu pot sta singură. Îmi place la nebunie să fiu înconjurată de o mare de oameni spontani, inventivi, amuzanţi, iar împreună avem o forţă incredibilă. Avem un impact asupra tuturor şi e super plăcut să faci parte din ceva. Te face să te simţi special, diferit şi te umple de satisfacţii, nu aş ştii să trăiesc altfel.

Voluntariatul îţi dă şansa de a schimba vieţile oamenilor şi de asemenea, te ajută să o schimbi pe a ta. Voluntariatul te ajută să-ţi dezvolţi abilităţile sociale (munca în echipă, capacitatea de a comunica eficient şi spiritul de organizare) şi te face să te simţi util şi plin de viaţă!

Revin la întrebarea de mai sus “De ce îmi place să fiu voluntar?” pentru că îmi place să cunosc tineri care au aspiraţii şi dorinţe asemănătoare mie, tineri de la care învăţ lucruri noi de fiecare dată, sunt voluntar pentru că timpul trece mai repede când poţi face ceva util şi pentru că de fiecare dată descopăr în mine lucruri care îmi plac şi pe care nu ştiam că le pot face. Sunt voluntar pentru că îmi place să mă diferenţiez de restul tinerilor, sunt voluntar pentru că îmi pasă de societatea în care trăiesc şi pentru că ăsta e singurul meu mod de a contribui la schimbarea ei în bine. Și sunt voluntar pentru că odată ce am devenit nu pot să renunţ, nu aş şti să trăiesc de una singură, e prea frumos aici. Doar cine este voluntar ştie ce ar pierde.

De ce iubesc să fiu voluntar la Tineri pentru Tineri?

Sincer, când am decis să devin voluntar nu m-am gândit la un motiv altfel decât să ajut pe cineva, să fiu utilă. Acum după ceva timp de când sunt voluntar (luna viitoare fac un an… cam aşa) am mai multe motive… primul: pentru că îmi place starea asta de bine pe care mi-o dă voluntariatul şi îmi place la nebunie familia asta mare numită “Tineri pentru Tineri ” şi dacă stau să mă gândesc… parcă ieri a fost primul meu curs de formare, eram un pic timorată şi nu ştiam ce trebuia să fac, dar aveam aşteptări: să ajut, să mă informez, să-mi fac prieteni noi, să găsesc o cale de a ma rupe de realitate. Am găsit de fapt o modalitate de a înfrunta realitatea şi nu de a fugi de ea, am cunoscut multe persoane care mi-au schimbat, fără să-şi propună, părerile, convingerile şi de la care am învăţat să mă implic mai mult, să accept şi alte opinii, să mă cunosc mai bine prin prisma lor, să înţeleg ce înseamnă să faci parte dintr-un grup, de fapt, dintr-o altfel de familie!

Ca să fii voluntar trebuie mai întâi să vrei, apoi să-ţi placă şi mai apoi să te implici, să te simţi extraordinar cu ceea ce faci!

Pentru mine voluntariatul este viaţă personală. Făcând voluntariat mă dezvolt acumulând experienţă şi învăţând foarte multe lucruri noi şi nu aş şti să trăiesc altfel pentru că tot ceea ce învăţ cu “Tineri pentru Tineri” duc peste tot pe unde merg şi asta mă face să mă simt extraordinar de bine şi mă ajută poate chiar mai mult decât îi ajut eu pe ceilalţi.

Ar mai fi încă multe alte lucruri de scris dar vreau să închei prin a le mulţumi tuturor celor care au făcut această familie “Tineri pentru Tineri” să existe, datorită lor noi astăzi suntem voluntari şi datorită lor ne dezvoltăm şi suntem toţi o mare familie!

Voluntar Tineri pentru Tineri Constanţa!

http://www.y4y.ro/2012/04/26/roxana-mihaela-afloroaei-voluntarul-lunii-aprilie-2012/

Lasă un răspuns

